Umowy w zamówieniach publicznych – nowe przepisy w 2023 roku
Umowy w zamówieniach publicznych – nowe przepisy w 2023 roku
- istotne postanowienia umowy w Pzp
- art. 439 Pzp a prawo unijne
- zmiana sposobu wynagrodzeń
Termin 29.03.2023 r. / Miejsce: online
Czas szkolenia: 09:00 - 15:00
CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest m.in. przedstawienie najważniejszych regulacji w przepisach prawnych dotyczących nowej ustawy Prawo zamówień publicznych w aspekcie zmian obowiązujących od 01.01.2023.
GRUPA DOCELOWA
Szkolenie adresowane jest do kierowników jednostek budżetowych, działów organizacyjno-prawnych, zamówień publicznych, kontroli wewnętrznej i audytu, działów kadr i szkoleń.
PROGRAM
1. Projekt umowy, istotne postanowienia umowy w Pzp.
2. Wykonawca działający w konsorcjum a umowa o zamówienie publiczne w Pzp.
3. Umowa ramowa a umowa „klasyczna” w zamówieniach publicznych.
4. Wymagane ustawą elementy umowy na dostawę.
5. Wymagane ustawą elementy umowy na usługę.
6. Wymagane ustawą elementy umowy o roboty budowlane.
7. Klauzule społeczne w umowie o zamówienie publiczne.
8. Negocjowanie ostatecznych warunków umowy.
9. Proceduralne warunki zawarcia umowy (art. 577-578 Pzp).
10. Środki ochrony prawnej na projektowane postanowienia umowne.
11. Zmiana umowy – przesłanki do zmiany istotnej, zmiana nieistotna (podstawy i warunki
zmiany, forma) z uwzględnieniem nowelizacji w zakresie zmian umowy i waloryzacji:
– art. 439 Pzp a prawo unijne, co z tego wynika;
– jakich umów dotyczy przepis;
– co to jest waloryzacja wynagrodzenia, co to jest indeksacja wynagrodzenia;
– obowiązkowy zakres postanowień umownych na podstawie art. 439 Pzp;
– wybór sposobu zmiany wynagrodzenia – usługi, roboty budowlane;
– metody zmiany wynagrodzenia: uproszczona, szczegółowa, koszykowa;
– omówienie wybranych wskaźników możliwych do zastosowania w zamówieniach na usługi i roboty
budowlane;
– zadania Zamawiającego dla przyszłej waloryzacji na etapie przygotowania SWZ: szacowanie
zamówienia i opis sposobu obliczenia ceny oferty;
– częstotliwość zmiany wynagrodzenia;
– maksymalna wartość zmiany wynagrodzenia;
– waloryzacja wynagrodzenia z powodu nadzwyczajnej zmiany cen rynkowych spowodowanej
wybuchem konfliktu zbrojnego w Ukrainie;
– rekomendacje w zakresie waloryzacji i zmian umowy.
12. Przykłady wzorców w umowach, dotyczące prawidłowo przewidzianych zmian o charakterze
istotnym.
13. Regulowanie wynagrodzenia wykonawcy w umowie w świetle Pzp.
14. Odpowiedzialność wykonawcy za nienależyte wykonanie umowy, przesłanki uwolnienia
wykonawcy od odpowiedzialności kontraktowej, niewykonanie a nienależyte wykonanie
umowy.
15. Kary umowne wobec wykonawcy – ich dopuszczalność, zasady ich nakładania,
miarkowania, kumulacja, odstąpienia od nałożenia kary umownej, ustalanie wysokości kary
umownej adekwatnie do przedmiotu zamówienia i warunków realizacji umowy.
16. Klauzule waloryzacyjne w umowie o udzielenie zamówienia, w tym obligatoryjne.
17. Obowiązki zamawiającego wynikające z zawartej umowy (w szczególności obowiązek
współdziałania, obowiązek przystąpienia do odbioru przedmiotu zamówienia).
18. Gwarancja i rękojmia za wady, wady istotne a nieistotne, w szczególności przy dostawie i
usłudze.
19. Potwierdzenie należytego wykonania umowy (znaczenie protokołu odbioru, rozbieżność
stanowisk zamawiającego i wykonawcy w przedmiocie oceny należytego wykonania
umowy).
20. Ustalanie wynagrodzenia (metoda kosztorysowa, metoda ryczałtowa).
21. Solidarna odpowiedzialność zamawiającego i wykonawcy za zapłatę wynagrodzenia
podwykonawcom w przypadku robót budowlanych.
22. Potrącenie należnej kary umownej z wynagrodzenia wykonawcy, regulacje w czasie
obowiązywania stanu epidemii COVID – 19.
23. Dochodzenie odszkodowania przewyższającego zastrzeżone kary umowne (przesłanki
dochodzenia).
24. Odstąpienie, rozwiązanie, wypowiedzenie umowy, skutki prawne odstąpienia, odstąpienie a
rozwiązanie umowy w przypadku niewywiązywania się przez wykonawcę z postanowień
umowy, jak ująć w prawidłowy sposób powyższe zagadnienia w umowie.
25. Zamówienia dodatkowe i uzupełniające (kiedy są dopuszczalne, na jakich warunkach).
26. Omówienie odstępstw od przepisów Pzp dotyczących umów o zamówienie publiczne
wynikających z przepisów tzw. tarczy antykryzysowej (przepisów przeciwdziałających
skutkom epidemii COVID – 19).
WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt jednej osoby - 490 zł netto + 23 % VAT
Koszt przy dwóch osobach - 450 zł netto/os + 23% VAT
Cena obejmuje:
- koszt uczestnictwa online (MS Teams),
- materiały szkoleniowe,
- certyfikat poświadczający udział w szkolenia w wersji elektronicznej (PDF).
Do podanej wyżej ceny nie doliczamy podatku VAT w przypadku, kiedy uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane co najmniej w 70% ze środków publicznych.
Termin
Szkolenie odbędzie się w godzinach: 9:00 – 15:00.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu szkolenia w przypadku, gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie go mógł przeprowadzić
Kontakt
Zgłoszenie uczestnictwa przyjmuje i szczegółowych informacji udziela:
Robert Witkiewicz
tel. 22/ 464 97 18
e-mail: robert.witkiewicz@irip.pl
Dane do przelewu
Płatności należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia 5 dni przed terminem szkolenia na wskazane na po-twierdzeniu konto. Na przelewie prosimy umieścić: temat i datę szkolenia oraz nazwiska uczestników.
Zgłoszenie powinno zawierać: temat i datę szkolenia, nazwiska i stanowiska uczestników oraz dane do wy-stawienia faktury. Dwa dni przed szkoleniem uczestnik otrzymuje materiały szkoleniowe oraz link z dostępem do platformy szkoleniowej.
Rezygnacje przyjmujemy pisemnie nie później niż na 5 dni roboczych przed terminem spotkania. Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100 % ceny.
Zgłoszenie uczestnictwa(karta zgłoszeniowa)
Oświadczenie VAT (do pobrania)